Elin arbetare som Marknadskoordinator hos Strandmöllen i Ljungby.
Jag hade hört gott om Strandmöllen ifrån familj och vänner och när en roll som Marknadskoordinator kom ut så tänkte jag att det kunde vara roligt att söka, trots att jag egentligen inte letade efter ett nytt jobb just då. Men jag blev snabbt övertygad!
Redan i det första mötet med Strandmöllen förstod jag att detta var en organisation jag ville vara en del av, och efter en gedigen rekryteringsprocess fick jag jobbet och blev varmt välkomnad till min nya arbetsplats.
En av de sakerna som lockade mest hos Strandmöllen var stabiliteten som kommer med bolagets 100-åriga erfarenhet, vilket passar mig väldigt bra!
Jag arbetar mycket tillsammans med vår VD, vår säljorganisation och vårt marknads-team i Danmark. Beroende på behov så kan jag till exempel börja dagen med att producera text eller bilder, för att sedan fokusera på utveckling och framtagande av marknadsstrategier, för att sen avsluta med att ta fram analysunderlag i vårt CRM-system. Mina dagar är väldigt omväxlande och under en vanlig dag touchar jag vid en stor variation av arbetsuppgifter.
I min roll som marknadskoordinator får jag utlopp för min sociala, strategiska och kreativa sida, oftast under en och samma dag. Att producera marknadsmaterial eller vara med i utvecklingsprojekt håller igång kreativiteten och ger dessutom en känsla av konstant förnyelse.
Det finns mycket gedigen kompetens inom bolaget och många anställda har varit en del av Strandmöllen under lång tid, vilket innebär att det finns en väldigt stor kunskapsbank att ta del av. Dessutom är det roligt att vara en del av en organisation med verksamhet utanför Sverige, det finns mycket att lära av varandras arbetssätt och kulturer.
Det finns en god förståelse för work-life balance, vilket är avgörande för mig som vill ha tid för att hitta på saker utanför jobbet.
Sedan min första dag på Strandmöllen har jag fått ett väldigt varmt mottagande, både ifrån kollegor och ifrån ledningen. Att ha funnits i över 100 år medför en trygghet och ett självförtroende som speglar av sig hos organisationen och att Strandmöllen dessutom ägs av en stiftelse ger en långsiktighet som genomsyrar vår kultur och allt vi gör.